logo
logo

Navigate forward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

Navigate backward to interact with the calendar and select a date. Press the question mark key to get the keyboard shortcuts for changing dates.

,

Avbokningsvillkor

{{wt_travel_provider}}

Senast uppdaterad: 2023-07-06

Ombokningsvillkor 

Paketresor som bokas och köps av TripX är inte ombokningsbara, om inte produkten ”Flexibel Ombokning” är tillköpt. Klicka här för detaljerad information om regler och förutsättningar för ”Flexible Ombokning”.

Avbokningsvillkor 

Paketresor som bokas och köps av TripX är avbokningsbara mot en avgift i enlighet med Paketreselagen. För minimering av avgiften rekommenderas att avbeställningsskydd köps till. För information, se ”Avbeställningsskydd” nedan.

Om avbeställningsskydd är köpt i samband med bokning av resa och förhinder i enlighet med avbeställningsskyddets regler inträffat, skall avbokning av alla eller delar av resekomponenterna alltid ske omedelbart efter att hinder uppstått.

Resan måste alltid vara avbokad före avresa för att eventuell återbetalning ska kunna medges. Endast köparen / huvudresenären kan avboka en bokad resa. Vid avbokning av resa utanför våra öppettider – kontakta alltid flygbolaget och/eller hotellet direkt.

Meddela därefter TripX om vilka åtgärder som vidtagits. 

Avbeställningsskydd 

För att möjliggöra avbokning av resa p.g.a. eller i samband med sjukdom eller allvarligt verifierbart hinder rekommenderar vi dig att teckna en separat avbeställningsförsäkring. Läs mer under punkten ”Avbokningsvillkor”. Detaljerad information om regler och förutsättningar för avbeställningsskyddet finner du här: https://www.tripx.se/avbestallningsskydd 

 Administrativ avgift vid ändringar 

I de fall en ändring kan göras tar TripX ut en administrativ avgift utöver den kostnad som flygbolaget och/eller hotell debiterar. Avgiften är alltid minst 495 kronor per person. Namn måste alltid vara ändrat före avresa och eventuella ändringar ska alltid bekräftas skriftligen från både köparen / huvudresenären och TripX innan dessa utförs. Endast köpare / huvudresenär kan begära ändringar av en bokad resa.